Alla inlägg under juni 2006

Av Myran - 30 juni 2006 20:40

Va inne på lunarstorm nyss. Råkade ramla förbi i ett krypin som en 14 årig tjej hade. Hennes kollage var fyllt med otäcka bilder på..ja. Läste hennes dagbok och det var inte fina små dikter hon hade där inte. Kände bara att jag ville hjälpa henne och få henne att förstå att livet faktiskt kan bli bättre. Hon verkade väldigt nere iallafall. Det är så tragiskt att det finns så många som känner som hon. Att dom inte vill leva. Att det inte finns något att leva för. Jag förstår dom som känner så, men livet kan bli bättre. Det är svårt och jobbigt som fan att komma upp på den nivån där man är glad, men det är det värt! Finns inget bättre än att ha klarat sig ur en depression. Livet känns så mycket roligare och lättare när man har tagit sig igenom det svåra. Uppskatta livet(Det du Dennis, det lät inte som den gamla Marie!)

Av Myran - 29 juni 2006 12:05

Idag är det soligt också! Jaa! Ska nog gå en sväng till Mullsjön och kolla hur många som badar i loppvattnet. Haha! Rätt synd att det finns loppor där för annars hade man ju kunnat bada där. Får dra med pappa och John senare och bada. Mamma och pappa snackar ju om att vi ska ha en sån där pool ute i trädgården. En sån där stor. Själv tycker ja att de skulle va roligare med en sån där studsmatta. Jag menar, typ alla har en sån! Och det är ju kul att hoppa runt. Förra sommaren när vi åkte runt och kollade på hus så hade nästan alla hus en studsmatta. Men men, får väl skippa den då. Kan önska mig en i julklapp =/Jo, John vill åka till Jönköping på lördag. Alltså kan vi inte åka till Göteborg förren på söndag. Eller nästa vecka. För mamma och pappa vill vara hemma och fixa lite innan vi åker. Meh, jag då! Tänker dom nånsin på mig eller?? Här har jag gått och väntat och väntat och haft det skittråkigt (okej, inte så himla jättetråkigt men det behöver ju inte dom veta) här hemma. Näe, nu får jag gå ut och hitta på nåt. Kan ju inte sitta här och vara deppig över att mina planer blir försenade. Skriver mer sen.

Av Myran - 28 juni 2006 22:23

Var i Skövde idag då, på arbetsförmedlingen. Va ju inte så överdrivet kul men va typ tvungen att gå dit. Gick runt på stan nån timme. Kände mig svimfärdig så jag fick ringa mamma. Hon hämtade upp mig , va så himla trött sen så jag somnade i deras fikarum. Börjar bli lite av en kändis där i förrådet =)Folk hälsar, man fattar vem som är vem och vem det är mamma pratar om när hon kommer hem på kvällarna. Imorogn får jag va hemma. Ska bli jäkligt skönt. Nästan sista dagen som man får vara ifred innan mamma och pappas semester börjar. I helgen ska vi åka till Göteborg! (Har jag bestämt).Lyssnar på just nu: Basshunter - Mellan oss två

Av Myran - 27 juni 2006 12:45

Om en timme drar jag ner till centrum. John kom hem för en stund sedan så jag behöver inte cykla. Ska bara tjata lite mer på honom så kan han köra ner mej sen =)Ringde försäkringskassan imorse. Hmm.. Först kom jag till en sån där telefonsvarare. "Tryck 1 om du vill...tryck 2 om du vill...tryck 3 om du vill..." Så trycker man 3 och då börjar den; "tryck 1 om du vill...tryck 2 om du vill..." Åhh! man blir så frustrerad. Jobbigt värre. Ringde något annat nummer och kom till en likadan röst, blev kopplad till kundtjänst som sen kopplade mig till någon annan typ någonstans. Hörde knappt vad hon sa där i andra änden men iallafall. Ska få hem en blankett som jag ska fylla i. *suck*Remix och Jazzie bråkade hela natten. Sprang runt här på övervåningen som två elefanter. Jazzie gapa och skrek och Remix bara fortsatte hålla på. Han biter ju så hårt på lillpysen. Bara på lek då, men lite försiktiga får dom väl ändå vara! John har gått och lagt sig för "man kunde ju inte sova mycket när katterna lekte i natt!". Bla, bla, bla. Jag ser hur hans mun rör sig men jag hör inte vad han säger.

Av Myran - 25 juni 2006 15:53

Thomas och Johanna åkte för ungefär två timmar sedan. Skönt, nu är det ingen datanörd som kan blockera datan för oss andra (mig med andra ord). Funderar på att se Kill Bill ikväll, om John tillåter.. Imorgon börjar sista veckan som jag kan göra precis vad jag vill. På tisdag ska jag till Hjo centrum för att träffa min handledare. Sedan ska jag till Skövde för att gå på möte på arbetsförmedlingen. Ska bli väldigt kul. Bara inte panikattackerna slår till då. Har tagit halva tabletter nu dom senaste dagarna men jag vet inte.. Känner mig ovanligt snurrig och svimfärdig. har inte nämnt nåt av det till mamma eller pappa, vill inte vara jobbig redan dom första veckorna hemma. Förresten så måste jag ju sluta med medecinen tids nog. Och "tids nog" är nu i sommar. jag vill slippa ta dom där tabletterna. Slippa oroa mig för allt. Får väl se hur det går.Ska försöka få tag på den där killen i Värsås så att man kan få en guidad tur i Hjo (igen). Synd bara att typ alla verkar ha ett jobb.. Nu är Jazzie tio veckor. Han har redan börjat gå runt i trädgården alldeles själv! Han har grävt en grop vid trappan ute vid altanen, och Remix får lov att leka med honom. Dom springer runt i huset och för allmännt mycket oväsen. Båda tycks ju tro att dom är elefanter. Någon som missade Roadtrip igårkväll? En av världens bästa filmer! sean William Scott är j uså himla söt och rolig, och den där spinkiga typen i Roadtrip ser ju kul ut. Någon mer som vet om "felet" i filmen? Precis efter att dom kört bilen över den där trasiga bron så ska det ju verka som att dom är ute i ödemarken. men om man tittar i bakgrunden (in i skogen) så ser man ju en väg som går alldeles bredvid den vägen som dom befinner sig på. Med andra ord är dom inte så himla långt bort från civilisationen.

Av Myran - 24 juni 2006 13:06

Ringde till Alexander igårkväll. Eller inatt rättare sagt. Han var i Lidköping (?). Själv satt man instängd på sitt rum för att Thomas blockerade datan och John och Johanna tvn. Såg på något komediprogram som inte var så himla roligt. Jaja, fick ju höra en ängels röst iallafall!Familjen har åkt iväg till Karlsborg för att titta på fästningen. Som enligt pappa är så unik *himlar med ögonen* Thomas tjatade om att han nog varit där medan mamma sa att han absolut inte varit det. Thomas gav sig efter ungefär två dygn. Så nu är dom iväg. Johanna verkade ju föga road av tanken på att åka dit och titta. Men, men, vill man göra pappa glad så får man ställa upp på sånna knäppa saker. John och jag hade kuddkrig igår kväll. Thomas stod bredvid och sa åt mig att växa upp, och John satt och garva när jag försökte träffa hans huvud. Sådana stunder gillar jag faktiskt mina bröder. Alla tankar på att jag är adopterad försvinner..hehe.Imorse när jag stod vid altaret kom John in i mitt rum. Frågade vad i helvete jag höll på med. M: Har inte du med att göra!J: Klart jag har, vad gör du? Ber du?M: Jaa...J: Men vart är Jesus då..? Eller ber du till tjockisen där?M: Skit i det du.J: ****** ber till en tjockis.Så ruskade han på huvudet och gick ut. Han förstår ju inget av sånt. Önskar familjen kunde vara lite mer förstående av det jag håller på med. Inte bara sucka åt mig, ruska på huvudet, ifrågasätta allt som om det vore något olagligt jag höll på med.. Ingen av dom är ju kristna och jag accepterar ju det. En kompis frågade en gång vad jag trodde på och jag svarade att jag inte ville prata om det. "Skäms du för din religion?" frågade kompisen då. Jag har funderat på det där lite, och eftersom jag antar att dom som är intresserade av mig och mitt liv kanske läser detta så så tänkte jag svara på det här och nu.Jag är alltså döpt och konfirmerad som en kristen. Men jag ser mig inte själv som en kristen utan som en shintoist. Jag tror på flera gudar och jag tror att gudarna finns i allt. Allt har sin egen gud, till exempel så är solens gud Amaterasu. Jag tror även på ett liv efter döden. Jag går inte i kyrkan, bara när jag måste; som till exempel om jag ska på ett bröllop eller en begravning. Ja, jag har buddhafigurer typ överallt i mitt rum och det händer faktiskt att jag ber till honom också. Så man skulle kunna säga att jag tror på honom. Dock ser jag inte honom som en speciell gud. Jag skäms inte över min religion. Det är bara det att dom få jag har disskuterat shintoismen och religion med har inte på något sätt verkat förstå mig. Jag har förklarat flera gånger men bara fått höra suckar tillbaka. Min familj tar mig nog inte på allvar, och dom tror att jag kommer "komma över" det så småningom. Det kommer jag inte. Det kommer jag aldrig.

Av Myran - 23 juni 2006 13:00

Vaknade sent idag. John och päronen var redan vakna. Fick äta frukost själv.. Thomas, Johanna och John har åkt till Skövde. Vet ej varför dom ska dit idag när det mesta är stängt. Nu har det börjat regna också. Trevlig midsommar! (som vanligt)14:00Igår, torsdag alltså, så fick jag reda på att jag inte kommer med till Kina. Men jag deppar inte ihop för det! *ler stort* Ska fortsätta söka det jobbet tills jag får det! Och det gör inte så mycket om jag inte får det heller, för jag ska åka dit iallafall senare. Familjen skrattar fortfarande åt mina framtidsplaner (som dom alltid gör) och frågar jämt vad som hände med Florida. Men vadå, jag är 18 år och har tusen år på mig att åka runt i världen. Ska vykorts-tracka dom som fan när jag väl åker till dom ställen som dom inte trott att jag skulle komma till! Hahaaa!19:30Har tittat på film med John och Thomas. Det var om två asiatiska killar som åker runt för att hitta en hamburgerbar. Men så får dom en massa problem på vägen. Den va väl halvbra.. Inte lika bra som American Pie- filmerna.Thomas och Johanna är ute och går. Vet inte vad jag ska göra när dom är här. Johanna verkar så himla blyg och jag vet inte alls vad man ska prata med henne om. Vill ju inte verka dum mot henne, att man inte bryr sig..Hmm..kanske skulle ta och gå ut och fota lite snart. Vill hitta på något skoj men kommer inte på vad..

Av Myran - 22 juni 2006 14:20

16:45Snart kommer mamma hem med Thomas och Johanna. Ska bli väldigt kul alltså! *not* Är lite nervös faktiskt, vad ska hon tycka om mig? Mormor säger att hon är väldigt trevlig men att hon är rätt barnslig. Hmm...Då borde vi ju komma bra överens! Fast jag får väl stålsätta mig lite nu i början så att hon inte börjar undra vad jag är för en långsam plutt. 19:40Nu har vi ätit. Pappa och mamma började självklart prata om sina arbeten. Pappa drog något militärt skämt. John satt mest tyst och såg allmänt uttråkad ut. Thomas och Johanna verkade lite roade iallafall. Jag själv, ja, jag kan inte låta bli att börja snacka. Prata prata prata! Aldrig tyst. Johanna verkar ju trevlig, men hon har inte sagt så mycket hittills. Vågar väl inte, stackarn. Jaja, snart ska vi fika. Men först skulle John köra ner Thomas och Johanna till stan, med pappa som guide. Det låter som att det kan bli en rolig rundtur *ironi*. Nu ska jag gå och gosa lite med Jazzie.Jag har placerat min blogg i Hjo på bloggkartan.se

Presentation

Omröstning

Vart vill du helst resa?
 Kina
 Japan
 Indien
 Amerika
 Medelhavet
 Afrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<<
Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards