Alla inlägg under april 2007

Av Myran - 30 april 2007 14:17


SPRÅK 

·Pratar du något språk utöver svenska?

Tyska och engelska..


·Vilka språk har du studerat?

Tyska och engelska...


·Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska?

Ja, böcker på engelska har man väl läst.


·Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk?

Ja, engelska borde man väl kunna.


·Vilket språk önskar du att du kunde?

Vet ej, lättare om alla lärde sig engelska istället =P


Av Myran - 30 april 2007 10:25

Det är valborg. Klockan är snart sex, och här sitter man; inlåst i sin minimala etta och har ännu en totalt händelsebefriad kväll framför sig. Arton år och ensam, tragisk. Första gången man firar valborg utan familjen, ja då får man minsann göra det själv. Jag vill verkligen inte känna mig tragisk för på sätt och vis är det mitt eget val. Jag vill vara själv. Om jag hade kunnat åka hem till familjen så hade jag självklart gjort det, men nu är situationen som den är.

Jag har vänner som jag skulle ha kunnat vara med just i detta ögonblick. Jag skulle ha kunnat åka ut till Fårö med ett par vänner, supit, festat och betett mig allmänt oförskämt. Jag skulle ha kunnat umgås med mina kära vänner just nu. Dom som jag knappt sett till under de senaste tre åren. Dom som inte ville lyssna, eller hade tid, när jag behövde prata med dom. Dom som inte ens svarade mig när jag ropade på hjälp.

Jag hade kunnat vara med dom just nu, låtsats som ingenting. Haft kul, glömt bort mina sorger och problem. Bara för en kväll förlåtit dom. Och när jag känner efter så finns det faktiskt en liten fiber i mig som önskar att jag skulle kunna förlåta och glömma, bara för att få vara glad och lycklig för en kväll. Ändå sitter jag här, ensam och pratar med mina blommor. Inte för att jag är tragisk, men för att min blommar är så mycket bättre vänner än dom jag har.

Av Myran - 30 april 2007 00:27


För exakt två år sedan satt jag med ett rakblad mot handleden. Först nu idag förstår jag hur långt jag har kommit. Jag kände mig tvingad och pressad och ville inget hellre än att dö. Jag var rädd för det "verkliga" livet och tyckte min egen värld av ondska kändes mycket tryggare.




Men man kan lära sig skratta igen,

även om man har glömt bort hur man gör.

Av Myran - 28 april 2007 23:30


Underbar dag har det varit. Såklart, kan ju inte bli annat när jag är med Jim <3


Jag älskar dig så oändligt mycket, och jag kommer fortsätta göra det resten av mitt liv.

Av Myran - 27 april 2007 08:47


Snart ska mamma, pappa och jag åka till Jönköping. Nice.


Remix mår dåligt =( Han spydde skum och gick runt typ hela köket för att man inte skulle få tag på honom. Och Jazzie försökte hjälpa till lite, gick efter och tittade på honom. Fast nu är dom ute. Hoppas Remix mår bättre när vi kommer hem. Men det gör han säkert =P


Jim <3

Av Myran - 27 april 2007 00:22


Jag vet , jag har sagt det förut men Jim är verkligen världens vackraste och finaste människa. Och jag har ännu svårt att förstå att han verkligen är min =P Han är för bra för att vara sann.


Jag älskar dig Jim

Av Myran - 26 april 2007 16:11


Sommaren verkar ha kommit nu =P

Om typ en timme kommer Jim, vi ska nog gå bort till Mullsjön och kolla läget hehe.

Imorgon Jönköping. Jims barrunda?

Av Myran - 25 april 2007 12:49


Seg dag det kommer vara idag. Ska till arbetsförmedlingnen vid halv fyra. Fick mitt intyg att jag har haft praktik idag. Kul. Hmm..

Vaknade vid halv elva, och jag är redan trött.

Presentation

Omröstning

Vart vill du helst resa?
 Kina
 Japan
 Indien
 Amerika
 Medelhavet
 Afrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards